W trakcie realizacji kampanii informacyjno-promocyjnej pn. „Promocja mięsa wieprzowego, w tym mięsa rodzimych ras świń, wśród słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku”, zrealizowanej dla Związku Zawodowego Rolników Ojczyzna, przeprowadziliśmy kilkanaście działań marketingowych, których celem była promocja polskiego mięsa wieprzowego.
Najważniejszym z założeń kampanii było dotarcie do jak najliczniejszej ilości odbiorców należących grup docelowych, czyli do polskich seniorów, w tym do osób uczęszczających na zajęcia organizowane przez Uniwersytety Trzeciego Wieku, i przekazaniu im rzetelnych informacji na temat korzyści płynących ze spożywania polskiej wieprzowiny. W swoich działaniach, skupiliśmy się na obalaniu mitów, krążących wokół tego gatunku mięsa, przypomnieniu odbiorcom o istnieniu rodzimych ras świń, podkreśleniu konieczność odbudowy ich pogłowia oraz zaprezentowaliśmy szerokie zastosowanie kulinarne polskiej wieprzowiny.
Główne założenia kampanii osiągnęliśmy poprzez wykorzystanie następujących narzędzi marketingowych:
- strona www,
- konkurs kulinarny przeprowadzony za pośrednictwem dedykowanej strony www,
- nagrody rzeczowe dla zwycięzców konkursu kulinarnego,
- kampania w mediach społecznościowych,
- reklama prasowa,
- banery web,
- wysyłka materiałów informacyjno-promocyjnych do Uniwersytetów Trzeciego Wieku,
- gadżety reklamowe,
- opracowanie graficzne i merytoryczne oraz wykonanie materiałów poligraficznych.