Identyfikacja wizualna to sposób prezentowania firmy, produktów lub usług poprzez wykreowanie określonego wizerunku. Kreacja ta polega na przeprowadzeniu szeregu działań, w wyniku których marka staje się rozpoznawalna i budzi konkretne emocje wśród odbiorców.
Dzięki zastosowaniu spójnej identyfikacji wizualnej Klient może uznać, że Twoje produkty i usługi zaspokoją jego potrzeby.
Odpowiednie opracowanie systemu identyfikacji wizualnej ma szczególne znaczenie na początku prowadzenia działalności, kiedy dochodzi do pierwszego kontaktu potencjalnych klientów z firmą. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, dlatego trzeba zadbać, by opracowane elementy wywoływały u odbiorców pozytywne emocje.
Główne punkty styku Klienta z marką:
• logotyp,
• spójna kolorystyka i szata graficzna materiałów reklamowych,
• krój pisma (czcionki firmowej),
• strona www,
• druki firmowe, takie jak np. wizytówki, papier firmowy, koperty itp.
• opakowania produktów,
• flota firmowa (samochody ciężarowe i osobowe),
• oznakowanie siedziby firmy,
• odzież robocza,
• stoisko targowe,
Chcąc osiągnąć sukces i skupić uwagę konsumentów na swoim produkcie wszystkie wyżej wymienione elementy muszą ze sobą współgrać i opowiadać odbiorcom tę samą, interesującą i angażującą opowieść.
System identyfikacji wizualnej powinien być:
• dopasowany do charakterystyki firmy,
• unikalny, przejrzysty, zauważalny i zapamiętywalny,
• wywołujący pozytywne skojarzenia u odbiorcy,
• zgodny z polityką firmy.
Nie wiesz, od czego zacząć? Przed rozpoczęciem prac nad identyfikacją wizualną Twojej firmy, marki lub produktu opowiedz nam o:
• historii i misji Twojej firmy,
• najważniejszych wartościach, które chcesz przekazać odbiorcom,
• grupie docelowej, do której chcesz dotrzeć,
• Twojej przewadze nad konkurencją.
OPOWIEDZ NAM SWOJĄ HISTORIĘ, A MY STWOZRYMY Z NIEJ IDENTYFIKACJĘ WIZUALNĄ TWOJEJ MARKI SKROJONĄ NA MIARĘ!